تایلند کشور قصه هاست

پاتایا

قصه ی جنگ ببرها و شیطنت میمون ها،معرفت فیلها و اخم بودا 

مردم سخت کوش و فقیر

اما مبادی اداب و مهربان 

بازی رنگها توی روز و شورو شوق شبگردیها پر از طعم های متفاوت،شیرین،ترش،بیشتر وقتا هم تند .

 

 

تایلند کشور جذابی برای سفر در شرق اسیا با حدوده بیست میلیون توریست درسال است که با جاذبه های طبیعی زیادی از جمله جنگل دریا و جزایر مرجانی زیبا پوشیده شده،غذا های خوشمزه و مردم مهمان نواز تای به خوبی شرایط رو برای یک تریپ خوب مهیا میکنند.

Thaielephent

اشنایی مختصر با کشور تایلند:

تایلند حیوکت شاهنشاهی دارد و  زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آنبانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.

حدود چهار درصد هم مسلمان دارد.

واحد پول این کشور بات هست که هر دلار حدود 33بات تبدیل میشه 

(بدلیل ارزش متغیر تومان از دلار استفاده می کنم)

تایلند حدود 18استان دارد که بانکوک،پاتایا،سومایی و پوکت توریست پذیر ترین انهاست.

تاریخچه ی حضور توریست به جنگ امریکا و ویتنام برمیگردد که در ان زمان سربازانه امریکایی در پاتایا اردو میزنن و به دلیل خاطرات خوب از طبیعت و مهمان نوازی مردم تای محبوبیت زیادی در افکار سربازان بوجود می اید که در نتیجه با تعریف و تبلیغ سربازان ادم های بیشتری به سمت تایلند جذب میشوند و صنعت توریسم این کشور شکل میگیرد.

 

و اما تجربیات شخصی من 

من در اواخر تیرماه سال 1397 به این کشور #سفر کردم 

در ابتدا #هواپیمایی #امارات رو انتخاب کردم البته باید توضیح بدم که شما با پرواز ماهان براحتی بعد از هفت ساعت پرواز به فرودگاه بانکوک میرسید اما وقتی با هواپیمایی قطر یا امارات راهی این سفر میشید این زمان متغیر و زیاد است به این شکل که شما از تهران به فرودگاه دوبی میرید و پس از گذشت زمانه مشخصی در فرودگاه سوار هواپیمای دیگری میشید و با گذشت حدود هفت ساعت به بانگکوک میرسید.

اما با وجود ساعت الافی بیشتر کاملا ارزشش رو داره 

فرودگاه دوبی:

Dubai airport

برخورد عالی و حرفه ای مهمانداران و صندلی های بسیار باکیفیت و داشتن تبلت های مستقل،غذا و میان وعده ی با کیفیت و البته اینترنت راه رو برامون کوتاه تر میکنه.(باید توجه داشت که حداقل توقف دو ساعته برای رسیدن به کانتر دوم نیاز خواهید داشت )

فرودگاه بنکوک:

بعد از رسیدن به فرودگاه نچندان تمیز و زیبای بانکوک و تحویل چمدان به سمت ترانسفر رفتیم و بعد از پیدا کردنش سوار ون شدیم تا به پاتایا برسیم 

توجه داشته باشید که اگر ترانسفر رزرو نکنید باید حدود 1200تا 2000بات نفری برای رسیدن به پاتایا هزینه کنید اما ما با حدود نفری 400بات از شرکت Asia tour ترانسفر رفت و برگشت خریدیم که با نفری یک سیمکار true هم همراه بود.البته بعد از رسیدن به هتل یک نفر رو میفرستن که تور بهتون بفروشه صحبت هاشو گوش کنید و سوالاتون رو بپرسید اما به هیچ وجه تور ازشون نخرید و البته حرف هاشون اکثرا دروغ و بازارگرمیه بهشون اعتماد نکنید.

خلاصه بعد از حدود دوساعت به #پاتایا رسیدیم هتل ما در خیابان #تاپرایا قرار داشت که دسترسی خوبی به قسمت های دیدنی شهر داشت 

هتل های نارسیس و ویز رو انتخاب کردیم 

هزینه ی اقامت در این هتل ها حدودا شبی 500بات بود که باید بگم نارسیس تمیز تر بود و صبحانه ی به مراتب بهتری از ویز داشت اما ویز رسپشن خوب و امکان حضور مهمان رو رایگان داشت.

(هردو هتل استخر و صبحانه ی رایگان داشتند.)

 

#پاتایا شهر لبخندها:

حدوده بیست مکان دیدنی و جذاب این شهر رو از باقی شهر های تایلند متمایز میکنه 

برخلاف اسمه بدی که ازش در افکار عموم مردم نقش بسته،پر از زیبایی های خاصی است که نطیر ان وجود نداره.

سطح درامد و سواد کم، مشکلات شهری، نظافت عمومی پایین هیچکدام باعث نمیشه این شهر زیبا از لیست عاشقان #سفر حذف بشه 

دیدنی های این شهر زیبارو باهاتون شریک میشم و امیدوارم شماهم لذت ببرید.

روزه اول طبق عادت خالی گذاشتم تا بتونم با گشتن توی شهر با محیط اشنا بشم و البته بدلیل نزدیکی ام به بیگ بودا (big Buddha) یا به زبان تای (way phra ya) به اون جا رفتم و مجسمه های جالب و رسوم خاصه بودایی بسیار توجهم رو جلب کرد 

پس از حدود دو ساعت از معبد بودای بزرگ خارج شدیم و به ساحل جمتین (jomtien beach) رفتیم و ناهار رو در اونجا صرف کردیم 

کباب های مرغ (روده،کتف و دل مرغ)

کرپ موز 

میگو 

بعد از ناهار به هتل برگشتیم و پس از استراحت کوتاه به خیابان معروف واکینگ استریت (walking street) رفتیم از حدود ده شب به بعد این خیابون کوتاه اما جذاب پر از شادی و تفریح میشه از کلاب های مختلف تا اجرا های خیابونی،غذاهای خیابونی و نورپردازی های خیره کننده این خیابان رو تا اوایل صبح به یک جای تماشایی تبدیل میکنه البته باید اضافه کنم حضور لیدی بوی ها و تنفروش ها مقداری محیط رو غیر خانوادگی میکنه و برای خانواده های حساس و البته کودکان مناسب نیست.

 

 

 

.

(درحاله تکمیله مطالب)

معبد چینی ها: ***** بزودی 

باغ وحش ببرها: ***** بزودی 

 

تایلند

 

جزیره ی میمون ها: ***** بزودی 

جنگل درخت های سنگی و باغ تمساح ها:

میموسا یا شهرک فرانسوی ها:

بازار روی اب یا فلوتینگ مارکت:

 

تایلند

 

پاتایا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جزایر مرجانی:

 

تایلند

 

معبد حقیقت: معبدی که از تکه های چوبی ساخته شده

 

پارک استوایی:

پارک مینی سیام:

اکواریوم:

شو الکازار:

بازارچه ی اخر هفته ها:

نکته های مهم : 

*دوستانی که با تایلند سفر میکنند در هرشهری توجه داشته باشند که به معابد مجسمه ها و البته پادشاهی و رسوم این کشور بی احترامی نکنید ضمنا به هیچ وجه به سره تایلندی ها دست نزنید و شوخی نکنید انها بسیار با مهر و احترام با شما برخورد خواهند کرد.

 

*عموم مردم در بانکوک و پاتایا در حد توان به زبان انگلیسی نیاز های شمارو پاسخ خواهند داد.

 

pataya

*متاسفانه باز هم باید نکته ای رو ذکر کنم که از گفتنش بیزار و شرمسارم، به هیچ وجه به هموطن هامون اعتماد نکنید بجز کسانی که اطمینان دارید مثل خودتان مسافر و باشخصیت هستند اگر خواستید تور بخرید توری که توش هموطن های عزیزمون باشن بشدت نا امن خواهد بود شما خودتون فرض کنید زمان رسیدن به پذیرایی ناهار یا شام سلف باچه تصاویری مواجه میشید چه برسه به زمان صرف مشروبات الکلی،اما تور های خارجی بسیار امن و با کیفیتی رو براحتی در آژانس ها و هتل های پاتایا میتونید رزرو کنید که درکنار خانواده تون لذت ببرید.

 

*از غذا های تایلندی نترسید،انها بسیار خوشمذه مقوی و سالم هستند.

 

tifood

 

غذا

 

*بستنی،ابمیوه و میوه های تایلندی رو حتما استفاده کنید.

 

*تعداد لیدی بوی ها یا مردان زن نما که تمایلات همجنسگرایانه دارند بسیار زیادن و تشخیص انها از خانوم ها بسیار سخته سعی کنید مواظب برخورد با انها باشید و البته با احترام سعی کنید از اونها فاصله تون رو حفظ کنید.

 

*تا حد ممکن از صرافی (exchange)های فرودگاه استفاده نکنید،صرافی Tt بهترینشون هستند.

 

*فروشگاهها ی فمیلی  (familimart) و سون ایلون (seven11) همجا هستن و قیمت ها و افرهای خوبی دارند گاهی ممکنه بجای پوله خورد بشما تمبر بدن که حکم پول رو داره پس نگران نباشید.

 

*وسایل حمل و نقل عمومی چندان متنوعی ندارن مثل مترو و منوریل یا ترام اما وانت هایی بنام توک توک همجای شهر هست که اگر مسافری سوار شید نفری ده بات در مسیر های مستقیم و وقتی بصورت دربست حدود میانگین دویست بات هزینه دارن که بشدت قابل چونه زدنه البته وقتی شمارو به یک جای توریستی میبرن حدود 15%پورسانت ازونجا میگیرن.

تاکسی هاش هم همینطور قابل مذاکره هستن و بعضی مواقع بصرفه .

 

*دو پارک ابی بزرگ در پاتایا هسات بنام رامیانا و کارتون نتورک که باید بگم رامیانا 1200بات ورودی داره و برای کمد صرف غذا و نوشیدنی باید جداگانه پول بدید و بازی های بسیار مهیجش کاملا رایگانه و البته سومین پارک ابی بزرگ اسیاست (باید بگم که در مقابل وایلد والدی چیزی نیست) در کل رامیانا برای بزرگسالان بهتره و البته ایرانی توش کمه معمولا هموطن ها کارتون رو انتخاب میکنن چون ارزون تره و ناهار رایگان روی تور هاش داره و البته برای بچه ها بهتره هست.توجه داشته باشید تا حدود ساعت پنج الی شیش بعد از ظهر کار میکنن که شما حداقل پنج ساعت وقت در انجا نیاز دارید.

 

*در انتخاب کلاب ها دقت کنید کلاب های ایرانی برای زوج و خانواده ها بهیچ وجه مناسب نیست،کلاب های Bossy , Hollywood , Lucifer , 808 کلاب های مناسبی هستن که معمولا ورودی ندارن اما حداقل یک ابجو با 180بات قیمت باید بخرید اما محیط خوب و جذابی دارن و البته یک کلاب راک بسیار جذاب و محیط تمیزو سالم برای راک باز هار در انتهای خیابان واکینگ استریت هم وجود داره که پشنهاد میکنم.داشتن کفش و شلوار برای کلاب ها اجباریه و البته سعی کنید کیف نوشیدنی و دوربین و پوله زیاد و پاسپورت همراهتون نباشه.

 

*توجه داشته باشید فرودگاه پاتایا مسافربری نیست و فقط میتونید از بانکوک جابجا بشید.

 

*در هنگام استفاده از لنج و کشتی به ساعت کارشون توجه داشته باشید.

 

*هر مشکلی براتون پیش اومد بلافاصله با سفارت ایران در بانکوک تماس بگیرید.

 

*در خیابان با انداختن زباله و سیگار بشدت جریمه میشوید.

 

*درحاله تکمیله مطالب....

 

 

.

.

.

.

.

#HTcm9 #thailand #Pattaya #trip #Bangkok #cityofsmile

#سفر #شهر_های_دیدنی #بانکوک #بانگکوک #تایلند #شرق_اسیا #سفرنامه #سرزمین_لبخندها  #عکاسی #جهانگردی  #حسام_صالحی 

#travel #photography  #hesamsalehi